A l'ombra de les Virunga

A l'ombra de les Virunga

dilluns, 7 d’octubre del 2013

Musanze/Ruhengeri



Després de dos llargs vols, passant per Brussel·les, finalment vaig arribar a Kigali. Allà m’esperaven per recollir les bosses i passar pel control de duana... Després vaig anar a un hotel proper on tenia reserva. L’endemà al matí em venien a recollir amb un cotxe del “Karisoke Research Center” per anar cap a Musanze, també coneguda com Ruhengeri. El trajecte, d’unes dues hores, es ple de desnivells, però en una carretera en molt bon estat. Vaig creuar mig país, i vaig veure perquè l’anomenen el país dels mil turons. Quan ja estava arribant al districte de Musanze, d’on Ruhengeri n’és la capital, vaig veure les imponents muntanyes Virunga a l’horitzó. Aquesta ciutat, d’uns 90 mil habitants, és un lloc estratègic per a l’estudi i seguiment dels goril·les de muntanya, així com el turisme, ja que es troba molt a prop del Parc Nacional dels Volcans.


Una mica més tard ja estava instal·lat a la casa on estaré vivint per ara, que té llogada el centre de recerca, i ja vaig conèixer a algunes de les persones implicades en l’estudi i conservació dels goril·les de muntanya... i a la tarda vaig poder anar al “Karisoke Research Center”. Com que era dissabte no hi havia gairebé ningú treballant... Diumenge al migdia vaig fer una  volta pel centre de la ciutat... però no hi havia gaire moviment de gent ni gaire ambient, potser perquè la majoria eren a missa... Avui dilluns ja estic instal·lat del tot, i ja m’han ensenyat tot el centre de recerca i he coneguts a molts dels treballadors.

 
 
 
 
 
Casa

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada