A l'ombra de les Virunga

A l'ombra de les Virunga

diumenge, 27 d’octubre del 2013

Aigua mineral

Avui volia sortir una mica de la ciutat i visitar alguna cosa de la rodalia. La meva primera opció eren les coves de Musanze (que són les que donen nom a la ciutat... ja en parlarem un altre dia). Ja vaig intentar visitar-les la setmana passada, i vaig arribar a veure una de les seves entrades des de fora... però no tenia permís per entrar. De fet, sembla força difícil accedir a elles si no avises amb temps, perquè requereix un equipament mínim, i avui diumenge tampoc no hi havia prou personal per fer de guia, ni el material disponible. Total, que he hagut de canviar de plans...

Li he preguntat a un dels encarregats de l’oficina de turisme, que pel que he vist estava assabentat de la meva existència i de la tramitació dels permisos per poder anar a estudiar els goril·les, què podia visitar que estigués a prop. M’ha dit que potser podia anar a les surgències d’aigües minerals.

Així que hem aturat a un taxi-moto i hem negociat el preu, i he anat cap a una zona rural de Musanze, on hi ha conreus i uns aiguamolls que es formen a partir d’una surgència natural. L’aigua mineral que surt prové de les muntanyes. No és termal, però sí molt preuada per la població local. He vist com molts nens venien amb ampolles de plàstic i garrafes per recollir aquesta aigua directament de l’aflorament. Altres nens es banyaven als aiguamolls, passant-s’ho d’allò més bé en un dia de festa!

 
 
 
 
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada